torsdag 13 december 2012

Nyårscupcake

Jul och Nyår närmar sig med stormsteg och jag tänkte bara tipsa lite om hur du enkelt kan pimpa upp din cupcake.
Just denna är gjord för ett tidningsreportage med temat nyår.

Ta ett papper i valfri färg. Mät upp och klipp ut det efter omkretsen på din cupcake.
 Köp en pin, finns på Panduro. Jag valde en karta med glittrande pins. Sedan satte jag fast en fjäder i och tryckte fast dessa på pappret jag klippt ut. Limma i kanterna.

Frostingen doppade jag i ett skimrande guldströssel som jag köpt på http://strosselannat.se

Sedan tog jag en grillpinne, bröt den i tre delar och limmade fast stjärnor jag klippt ut i ett svart papper.
Voila, en nyårspimpad cupcake!!


1 kommentar:

  1. jättefina och ser så lyxiga ut,skulle allt vilja mumsa på sån till nyår

    SvaraRadera