måndag 18 mars 2013

Tårta med möss

Så kom dagen innan min son skulle fylla 4 år. Vi hade kommit överns om att "bara" bjuda på kladdkaka och bullar, eftersom Eddie inte skulle firas av så många. Min andra son Noah fyller snart 6, så då firar vi barnen tillsammans.
Men på kvällen innan födelsedagen tittade Eddie på mig med sina stora ögon och sa; "Men mamma..ska jag inte få någon tårta imorgon? Jag vill ju ha en, jag fyller ju år." Mitt mammahjärta smälte och trots vi sagt ingen tårta, så kastade jag i princip ihop en.
Jag gjorde ingen hel täckt tårta, det fick räcka med en liten caketopper med små möss. Man kan säga att de små mössen är vår familj. Eddie blev jätteglad över sin lilla tårta, men precis som jag trodde åt han inte en endaste bit, utan istället två stora lass med kladdkaka.
 
Tårtan var en klassisk prinsess inuti och är slarvigt ihopspacklad med smörkräm. Dekorationer i SP. Jag kastade även på lite strössel.
 
Grattis min älskade Eddie på din 4 års dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar