tisdag 10 september 2013

Sovande pojk


Åå den här tårtan var så mysig att göra! Bebisen blev så söt och jag blev helt harmonisk av att titta på honom. 
Första gången jag försökte mig på att modellera tår. Jag vill bli bättre på tår och fingrar. Det är bara att modellera på! 

När denna tårtan fylldes och täcktes nådde temperaturen 25 grader, så det var snabba puckar som gällde, så inte tårtan skulle smälta bort. Kanterna fick sig några törnar, därav raden med löv längst ner.. Men det blev riktigt fint. Jag ska defenetivt höra det flera gånger. 

Tårtan bestod av ljusa bottnar, chokladganache och hallongrädde. Den spacklades med chokladsmörkräm och är täckt med sp. 


2 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska tårtor o bakverk du gör Johanna!
    Att du inte har en egen avdelning på Jätten med Johannas tårtor! Kan man beställa från dig? :)
    Kram från din bröllopsfotograf

    SvaraRadera