måndag 19 mars 2012

Alfonstårta

Min son älskar Alfons Åberg och när jag frågade honom hur han ville att sin tårta skulle se ut kom bara ett ord; Alfons.
Jag är inte superduktig på att modellera. Jag vill gärna lära mig mer, men tiden till att sitta och pyssla infinner sig inte allt för ofta. Trots att Alfons är rätt ekel av sig, med rena linjer och inga svåra kläder är han väldigt svår att få till. Hans anikte gör liksom hela hans igenkännande och det var inte lätt. Men jag gav det ett försök och Eddie förstod direkt vem det var, så då blev jag nöjd.

Tårtan jag gjorde gick hem både hos barn och vuxna. Den bestod av vaniljbottnar, blåbärsmousse, rårörda hallon och vaniljkräm. Spacklad med vaniljsmörkräm och dekorationer i sockermassa, varav den gula hade smak av banan.
Egentligen skulle jag täcka tårtan med sockermassa, men den vart slut där jag köper den. Ja, jag var sent ute också. =)

Alfons välte innan jag stack ner han i tårtan
därav saknar han lite hår.

3 kommentarer:

  1. Hade du bott nära mig så hade jag beställt tårta av dig varje gång någon i våran familj fyllde år. Du är grym.

    mvh
    Madeleine Hanson

    SvaraRadera
  2. Tårtan blev ju super fin! Och mer likt Alfons kan man inte få till det!

    Önskar du bodde HÄR eller jag DÄR hos dig! Så jag kunde komma förbi!

    SvaraRadera
  3. Men så fin tårta! Inte kikat in här på länge, så mycket gott och otroligt fint du har bakat. Levis älskar Alfons och fyller ju år nu i maj, du levererar inte till stockholm ;). Kram Lina

    SvaraRadera