torsdag 27 oktober 2011

Min första (lilla) tvåvåningstårta

Hej vänner!
Det var längesedan. Jag har bakat och gjort så mycket annat, så jag har inte suttit framför en dator förrän nu.
Till helgen ska jag göra efterätt till 70 personer. Detta tilltog jag mig idag, så det får bli något snabbt och enkelt. Funderar på Black & White mousse. Vi får se.
Här är tårtan jag bakade för någon vecka sen, till Mathilda som fyllde 10 år. Hon blev alldeles till sig och sa att det var den finaste tårta hon fått. Bilderna blev av kvalite sämst, så försök tänk er ett annat ljus och inget rosa som på bilden.
Petra- jag behöver din hjälp med fotograferingen!!

Tårtan bestod av chokladbotten, hallonmousse, smörkräm och sockerpasta.

1 kommentar:

  1. Skrutt! Du använder väl Picasa. Då ska jag visa dig hur du fixar färgen!!

    Puss

    SvaraRadera