söndag 9 september 2012

Bröllopstårta i två våningar

För en vecka sedan hade jag den stora äran att baka en bröllopstårta till våra fina vänner Maria och Andreas.
Det hade diskuterats länge och väl om tårtfyllningen, men bruden visste precis hur hon ville den skulle se ut.
Ljusrosa rosor med vita blommor. Romantisk.
 
När jag skulle börja baka bottnarna insjuknade jag snabbt i halsflussen från helvetet. Tårtan var i fara, men dessutom själva bröllopsfesten. Jag hade nämligen också blivit ombedd att agera toastmadame under kvällen.
Dagen innan bröllopet var jag fortfarande lika risig och insåg att jag behövde akuthjälp. Som tur är känner jag de finaste bagerifolket i världen. Jag fick hjälp med att baka tårtorna och fick dem tom hemlevererade. TACK snälla Marie, Helena och Janne på Dagmar Carlssons bageri. Utan er hade jag fallit pladask på målsnöret.
 
På lördagen kunde jag i alla fall sätta ihop tårtorna och dekorera dem. Som tur är hade jag gjort dekoraionerna långt i förväg. Jag twistade till tårtan med några knappar, och trots att vi inte pratat om det, så blev brudparet väldigt nöjda med tårtan.
 
Tack för förtroendet och tack för ett ljuvligt bröllop. Önskar er all lycka i världen!



 
Tårtan bestod av vaniljbottnar, vaniljkräm, hallongrädde, vit chokladtryffel och täckt med marsipan.
Dekorationer gjorda i flowerpaste och sugarpaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar