söndag 13 november 2011

Kalastårta

En tårta till pappa, en tårta till ett barnkalas, en tårta till en vän..en tårta till vem eller vad som helst. Men just idag var denna tårtan till min pappa.
Visst blir man glad över alla fina färger!

Den här tårtan är en enklare variant av en sugarpaste tårta, när det måste gå undan lite.
Det blir en fin, liten men hög tårta som säkerligen räcker till 10 personer.
Tårtan består av 4 vaniljbottnar, chokladmousse och vita chokladknappar. På utsidan är den täckt med vaniljsmörkräm och smarties.

Jag testade ett annat recept på tårtbotten och detta är det allra bästa jag hitills testat. Det är http://tartdecor.se recept. Detta är en sida jag absolut rekommenderar, då de har bra recept, mycket inspirationsbilder och en bra webbshop.
Jag ska göra ett inlägg om det receptet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar