fredag 12 augusti 2011

Hallon

Nu får man passa på att äta de svenska hallonen. Det är ruskigt goda!!! Jag äter gärna varje morgon på min yoghurt.
Slängde ihop hallon/vanilj cupcakes idag, och till det serverades hallonsaft.

Jag tesatde ett nytt recept på cupcakes och jag tycker de blev väldigt goda, men rätt så mastiga. Formarna jag fyllde smeten med är rätt så generösa i och för sig. Kanske hade denna smeten passat till mina mini-formar.

125 g rumstempurerat smör
2 dl socker
2 ägg
4 dl mjöl
1 msk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 dl mjölk

1. Vispa smör och socker vitt och pösigt. Vispa i ett ägg i taget.

2. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en bunke. Häll i det växelvis tillsammans med mjölken. Vispa ordentligt med elvispen.

3. Fyll formarna och grädda i mitten av ugenen, ca 18 min. Låt kallna.

Hallonfrosting

25 g rumstempurerat smör
5 dl florsocker
6 stora hallon
Några droppar citron (inget måste, men väldigt gott)

1. Vispa smör och florsocker ordentligt med elvispen. Dela hallonen och vispa sedan i dom. Kläm i några droppar citron. Spritsa dina cupcakes, garnera med hallon.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar