söndag 28 oktober 2012

Rosa bandet

Det rosa bandet som görs av en designer varje år, har en fin tanke. Man köper ett, stödjer cancerfonden med några kronor och uppmärksammar den hemska sjukdomen som tyvärr blir allt vanligare. Var tjugonde kvinna drabbas av bröstcancer. Är det inte du själv så är det någon i din närhet.
Jag känner flera som drabbats av bröstcancer, varav en person som står mig väldigt nära. Att se hennes kamp mot den sjukdomen och allt den bär med sig är bland det jobbigaste jag har gjort. Man kan bara stå vid sidan om och hålla i handen och önska att det ska gå vägen.
Det är viktigt att vi hjälper varandra. Alla berörs av detta! Jag hoppas att just du som läser detta, köper dig ett rosa band, om du inte redan har ett.
 
Och självklart tycker jag att ALL sorts cancer ska uppmärksammas. Så det rosa bandet borde stå för kampen mot cancer, inte bara bröstcancer.


 
Det här är en vanlig vaniljcupcake, fylld med vaniljkräm, spritsad med grädde och dekorerad med ett rosa band i sugarpaste. Det syns inte på bilden, men de rosa banden är också penslade med ljusrosa glitter.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är Johanna! Kul att du delar med dig av dina underbara bakverk :-) Lycka till! Hoppas att dina drömmar går i uppfyllelse

    En kund från Jätten

    SvaraRadera