söndag 25 december 2011

Jultårta

God fortsättning allihopa!

Igår hade jag den stora äran att ha hand om kaffebordet. Då bakade jag bla den här tårtan.
Det är en mjuk pepparkaka med lingonfrosting. Täckt med sugarpaste och modelleringar i sugarpaste.
Det var jätteroligt att göra de små dekorationerna och har bara bidragit till att mitt intresse för tårtskapandet/modellering och bakandet i sig ökat ännu mera.
Jag fick jättefin respons på tårtan, man tackar.

Den är en aning "prålig", men jag kunde inte bestämma mig för bara en eller enstaka saker att ha på, så jag valde ut lite favoriter som hör julen till.
Denna veckan som kommer tar jag lite ledigt från bakandet, förutom något jag ska skapa till nyårsafton.
Önskar er alla några fna lediga dagar.





1 kommentar:

  1. Hej gumman!
    Men vilken smarrig tårta!
    Ser ut som ett riktigt konstverk, du är så duktig Johanna! Du har verkligen hittat din grej! =)

    Hur har julen varit? Vart firade ni?

    Saknar dig!!! Kanske kan ses till våren nåt?
    Om du inte kan komma hit så kan jag komma till dig! =)

    Kram!

    SvaraRadera